Masz konto w banku BNP Paribas, a Twoja karta została skradziona? W takim razie jak najszybciej warto zablokować możliwość wykonywania transakcji przy jej użyciu. Jeśli masz pewność, że już jej nie odzyskasz, to najlepszym krokiem będzie zastrzeżenie karty. Jak to zrobić? Sprawdź, na czym polega zastrzeżenie karty w BNP Paribas.
Zastrzeżenie karty bankowej to zgłoszenie utraty lub kradzieży karty, które prowadzi do unieważnienia jej numeru i otrzymania nowej. Natomiast blokada karty bankowej to tymczasowe zatrzymanie możliwości dokonywania transakcji na koncie w celu ochrony przed potencjalnymi zagrożeniami.
Zastrzeżenie i blokada, choć podobne w skutkach, znacząco się różnią. Zastrzeżenie karty jest ostateczne, co oznacza, że nie można go cofnąć.
Jak zastrzec kartę w BNP Paribas przez internet krok po kroku?
Zgubiona karta kredytowa? A może skradziona karta debetowa? W każdym z tych przypadków warto zadbać o bezpieczeństwo swoich finansów. Na szczęście w prosty i szybki sposób możesz zastrzec kartę i to bez konieczności wizyty w oddziale.
Kartę w banku BNP Paribas przez internet zastrzec można na 3 sposoby:
- w aplikacji mobilnej Gomobile,
- w bankowości internetowej GOonline,
- w bankowości internetowej GOonline Biznes.
Jak zrobić to krok po kroku? To zależy od sposobu, który wybierzesz. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.
Zastrzeżenie karty w BNP Paribas poprzez aplikację mobilną to zaledwie 3 kroki:
- Wejdź w aplikację Gomobile w zakładkę Finanse;
- Wybierz: Karty;
- Naciśnij: Zastrzeż kartę.
Podobnie wygląda to w przypadku bankowości internetowej Goonline:
- Wybierz zakładkę Moje finanse;
- Wejdź w zakładkę Karty;
- Wybierz opcję: Blokuj kartę, a następnie Blokuj czasowo/Blokuj trwale;
- Zastrzeż Kartę.
Samodzielnie w bankowości internetowej GOonline Biznes również możesz zastrzec kartę bankową. Co musisz zrobić?
- Wybierz zakładkę Karty;
- Przejdź do: Dane Karty;
- Zastrzeż kartę.
Jak zastrzec kartę w BNP Paribas przez infolinię?
Zastrzec kartę w BNP Paribas możesz również na infolinii. Wystarczy, że wykonasz jeden telefon. Pamiętaj jednak, że niezbędne będzie zweryfikowanie twojej tożsamości. Konieczne będzie więc udzielenie odpowiedzi na kilka pytań.
Infolinia Banku BNP Paribas: dostępna jest pod dwoma numerami:
- +48 500 990 500
- +48 22 134 00 00
Co więcej, BNP udostępnia specjalną linię właśnie dla celów związanych z zastrzeżeniem karty. To tzw. System Zastrzegania Kart. Jego numer to: +48 828 828 828. System jest czynny całą dobę, siedem dni w tygodniu. Opłata za połączenie naliczana jest wg cennika operatora.
Jak zastrzec kartę w BNP Paribas w oddziale?
Kartę w BNP Paribas, podobnie jak w każdym innym banku, możesz także zastrzec w oddziale. Zlokalizuj najbliższą placówkę i udaj się do niej niezwłocznie. Cały proces nie powinien zająć więcej niż kilka minut. Pamiętaj, aby złożyć też wniosek o wydanie nowej karty.
Przed wizytą w banku, upewnij się, że masz ze sobą dowód tożsamości. Będzie on niezbędny do weryfikacji twoich danych. Jeśli dowód również został skradziony, to także musisz go zastrzec i to jak najszybciej.
Zastrzegłem kartę – i co dalej?
Zastrzeżenie karty powoduje brak możliwości korzystania z niej. Jeśli więc podejrzewasz, że może chwilowo się zagubiła i jest jeszcze szansa, że ją znajdziesz, to lepszym rozwiązaniem będzie tymczasowa blokada karty w BNP. Po odnalezieniu karty, blokadę możesz zdjąć i korzystać z niej tak, jak dotychczas. Zastrzeżenie karty jest nieodwracalne. Nie będzie zatem możliwości próby anulowania go.
Ile kosztuje zastrzeżenie karty płatniczej BNP Paribas?
Zastrzeżenie karty płatniczej w BNP Paribas jest całkowicie bezpłatne, podobnie jak wyrobienie nowej karty. Wystarczy więc, że zastrzeżesz kartę i złożysz wniosek o wydanie drugiej. Pobierana jest z kolei miesięczna opłata za kartę w BNP Paribas. Wynosi ona 9 zł.
Możliwa jest jednak opłata miesięczna w wysokości 0 zł pod warunkiem dokonania w danym okresie rozliczeniowym transakcji bezgotówkowych na łączną kwotę min. 1000 zł.
Czy można anulować zastrzeżenie karty w BNP Paribas?
Po wykonaniu zastrzeżenia karty nie ma możliwości jego anulowania w banku. Proces zastrzeżenia karty jest ostateczny i służy do zabezpieczenia klienta w przypadku utraty lub kradzieży karty.
Gdy zgłosisz zastrzeżenie karty, bank natychmiast zablokuje możliwość dokonywania transakcji na twojej karcie. Jest to środek ostrożności mający na celu ochronę twoich finansów przed nieuprawnionym użyciem.
Jeśli sytuacja ulegnie zmianie i chciałbyś ponownie korzystać z karty, będziesz musiał skontaktować się z bankiem w celu wydania nowej karty.
Dlatego też ważne jest, aby przed wykonaniem zastrzeżenia karty dokładnie rozważyć swoją decyzję i upewnić się, że jest ona niezbędna ze względów bezpieczeństwa. Jeśli nie masz pewności, czy chcesz zastrzec kartę na stałe, możesz najpierw ją tymczasowo zablokować.