Jeśli prowadzona działalność gospodarcza nie przynosi zysków, a generuje straty, przedsiębiorca często decyduje się na zawieszenie działalności gospodarczej lub też całkowite jej zamknięcie. Pamiętać należy także o zlikwidowaniu rachunku firmowego.
Krok 1
Zamykając konto firmowe należy pamiętać, aby uregulować wszelkie należności wobec banku. Jeśli posiadamy otwartą linię kredytową, to należy spłacić zadłużenie przed zamknięciem rachunku lub też skontaktować się z bankiem i poprosić o rozłożenie należności na raty. Jeżeli na rachunku firmowym zgromadzone są jakieś środki należy przelać je na konto osobiste. Można to także zlecić bankowi, podając we wniosku o zamknięcie konta firmowego numer konta na który mają być przelane zgromadzone oszczędności.
Krok 2
Przy zamykaniu konta najlepiej udać się do placówki banku, by tam złożyć dyspozycję zamknięcia konta firmowego. Jeśli firma była jednoosobową działalnością gospodarczą, to zwykle wystarczy dowód osobisty właściciela rachunku. W przypadku spółek wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. Niektóre banki wymagają wypełnienia wniosku o zamknięcie rachunku firmowego lub też napisanie pisma z prośbą o zamknięcie. Dyspozycję likwidacji rachunku możemy czasem złożyć również poprzez Internet lub drogą telefoniczną.
Krok 3
Zwykle zamknięcie konta firmowego nie następuje od razu. Bank może wymagać okresu wypowiedzenia, więc warto po upływie wskazanego czasu zainteresować się tym, czy konto firmowe rzeczywiście zostało zamknięte. Uwaga! Może się zdarzyć, że bank naliczy opłatę za prowadzenie rachunku przy zerowym saldzie i będzie czekał na uiszczenie tej kwoty przed finalnym zlikwidowaniem konta.