Aby cofnąć przelew w PKO BP, należy skorzystać z opcji anulowania przelewów w bankowości internetowej, lub skontaktować się z bankiem poprzez infolinię, lub wizytę w oddziale. Skuteczność cofnięcia zależy od tego, czy przelew został już zaksięgowany przez bank odbiorcy. Sprawdź, jakie kroki podjąć w przypadku wysłania błędnego przelewu w banku PKO BP.
Czy można cofnąć przelew w banku PKO BP? Można, ale dotyczy to wyłącznie przelewów oczekujących. Jeśli przelew dotarł już do odbiorcy, nie można go cofnąć bez jego zgody. W takiej sytuacji należy skontaktować się z odbiorcą i poprosić o zwrot środków lub skontaktować się z bankiem, aby uzyskać pomoc w przypadku sporu.
Cofnięcie przelewu oczekującego w PKO jest całkiem proste, o ile podejmie się odpowiednie kroki w bankowości elektronicznej. Czas od złożenia błędnego przelewu do możliwości jego anulowania jest ograniczony przez sesje przelewów wychodzących, dlatego nie warto zwlekać z podjęciem decyzji o zatrzymaniu płatności.
Jak cofnąć przelew w PKO BP?
Aby cofnąć przelew bankowy w PKO BP, należy:
- Zalogować się do swojego konta w systemie bankowości elektronicznej PKO BP.
- Przejść do sekcji wykonanych przelewów.
- Wybrać konkretny przelew, który ma zostać anulowany.
- Po wybraniu przelewu, kliknąć jedną z dostępnych opcji: „Anuluj przelew”.
- Postępować zgodnie z instrukcjami widocznymi na ekranie.
- Potwierdzić anulowanie przelewu.
- Poczekać na potwierdzenie anulowania przelewu. Zazwyczaj jest to powiadomienie SMS lub wiadomość e-mail.
- Zweryfikować status przelewu w sekcji wykonanych przelewów, aby upewnić się, że został on prawidłowo anulowany.
Jak cofnąć przelew krajowy w PKO BP?
Aby cofnąć przelew krajowy w PKO BP, możesz wykonać poniższe, proste kroki:
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej iPKO.
- Wybierz kafel „Rachunki”.
- Następnie kliknij „Operacje na koncie” i „Oczekujące”.
- Wybierz przelew, który chcesz wycofać.
- Kliknij przycisk z trzema kropeczkami i wybierz „Anuluj”.
- Potwierdź proces za pośrednictwem narzędzia do autoryzacji np. kodu SMS lub w aplikacji mobilnej IKO.
Jak cofnąć przelew zagraniczny w PKO BP?
Jeśli chcesz cofnąć przelew zagraniczny, wykonaj takie same kroki, jak w przypadku cofnięcia przelewu krajowego, a więc:
- Zaloguj się do bankowości elektronicznej iPKO.
- Wybierz kafel „Rachunki”.
- Następnie kliknij „Operacje na koncie” i „Oczekujące”.
- Wybierz przelew, który chcesz wycofać.
- Kliknij przycisk z trzema kropeczkami i wybierz „Anuluj”.
- Potwierdź proces za pośrednictwem narzędzia do autoryzacji np. kodu SMS lub w aplikacji mobilnej IKO.
Jeśli anulujesz przelew zagraniczny, w którym waluta konta różni się od waluty przelewu – mogą pojawić się różnice kursowe. Anulowanie przelewu zagranicznego nie oznacza natychmiastowego zwrotu pieniędzy na Twoje konto.
Po jakim czasie można cofnąć przelew w PKO BP?
Przelew w PKO BP można cofnąć w momencie, gdy nie doszło jeszcze do obsługi przelewu wychodzącego do innych banków. Jeśli wykonałeś przelew np. o godzinie 7:30, 11:15 lub 14:00, musisz widzieć, że w banku PKO BP przelewy wychodzące są realizowane w godzinach – 8:00, 11:45 i 14:30.
Masz więc określony czas na cofnięcie przelewu. Jednak, jeśli przelew został zrealizowany o 15:00, możesz go wycofać kilkanaście minut przed przelewem wychodzącym w dniu kolejnym.
Ile czasu trwa zwrot przelewu w PKO BP?
W przypadku zwrotu za błędnie wysłany przelew bankowy środki powinny znaleźć się z powrotem na Twoim koncie do 3 dni roboczych.