Icon
Jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska?

Jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska?

Autor Krzysztof Szymański
Ekspert ds. bankowości

Icon 3/20/2023 | 12:00 AM
Icon 5 min. czytania
Icon Rzetelne źródło informacji

Mając konto w Santander Bank Polska, możesz korzystać z wygodnych płatności mobilnych BLIK. Poniżej dowiesz się, jak w praktyce to robić, czyli jak płacić BLIKiem w sklepie internetowym, jak przesyłać znajomym pieniądze na numer telefonu i jak płacić BLIKiem zbliżeniowo w sklepowych terminalach.

Jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska?

BLIK to popularny w Polsce system płatności mobilnych, dzięki któremu wystarczy mieć przy sobie telefon, by zapłacić za zakupy lub wypłacić gotówkę z bankomatu. Klienci Santander Bank Polska mogą korzystać z BLIKa od momentu jego uruchomienia, a więc od 9 lutego 2015 r., gdy bank nosił jeszcze nazwę Bank Zachodni WBK. Od 8 listopada 2021 r. udostępniona została dla nich także nowa funkcja – płatność BLIKiem zbliżeniowa, która pozwala na płacenie za zakupy w terminalach bez wpisywania kodów BLIK.

Jak zacząć korzystać z BLIK-a w Santander Bank Polska?

W niniejszym artykule wytłumaczymy Ci dokładnie, jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska. Najpierw jednak przypomnijmy, że aby zacząć korzystać z BLIK-a w Santanderze, potrzebne Ci są trzy rzeczy:

  • konto osobiste w Santander BP,
  • smartfon – jeśli chcesz korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, powinien być to telefon z funkcją NFC oraz systemem Android w wersji minimum 6.0 (na aparatach Apple iPhone działają wszystkie funkcje BLIK-a oprócz płatności zbliżeniowych),
  • zainstalowana na telefonie aplikacja Santander mobile – pobierzesz ją bezpłatnie z Google Play lub App Store.

Spełnienie powyższych warunków wystarczy, by móc zacząć używać BLIK-a. Nie musisz więc składać wniosku o uruchomienie usługi ani tym bardziej zawierać osobnej umowy z bankiem. Co ważne, korzystanie z BLIK-a w Santander Bank Polska jest całkowicie darmowe. Jedyne, co będziesz musiał zrobić, to aktywować w aplikacji bankowej niektóre funkcje BLIK-a np. płatności zbliżeniowe, ale to wytłumaczymy Ci w dalszej części tekstu.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Powiązane artykuły

Jak zapłacić BLIK-iem przez internet krok po kroku?

Jeśli lubisz robić zakupy w sklepach internetowych, możesz za nie płacić BLIK-iem zamiast standardowym przelewem. Jest to szybsza i bezpieczniejsza metoda, ponieważ nie wymaga logowania się do bankowości elektronicznej. Wystarczy, że będziesz mieć przy sobie telefon z dostępem do internetu i włączoną aplikacją bankową.

Jak się płaci BLIK-iem za zakupy przez internet? Cała procedura sprowadza się do wygenerowania kodu BLIK w aplikacji i przepisania go na stronie płatności, co trwa dosłownie kilka chwil. Poniżej prezentujemy dokładną instrukcję, jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska w sklepach internetowych:

  1. Po złożeniu zamówienia w sklepie online przejdź do płatności.
  2. Wybierz opcję płatności BLIK.
  3. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile na telefonie.
  4. Kliknij ikonę BLIK.
  5. Na ekranie wyświetli Ci się 6-cyfrowy kod BLIK. Jest on ważny 2 minuty i w tym czasie musisz go przepisać na stronie, na której dokonujesz płatności za zakupy.
  6. Wróć do aplikacji mobilnej – zobaczysz w niej podsumowanie transakcji. Potwierdź ją, klikając OK.

To wszystko. Jeśli często robisz zakupy w jakimś sklepie internetowym, możesz go zapamiętać w aplikacji. Wówczas przy opłacaniu kolejnego zamówienia BLIKiem nie będziesz musiał generować kodu.

Jak zapłacić BLIKiem zbliżeniowo w Santander Bank Polska?

A jak płacić BLIKiem w sklepie tradycyjnym? Jako klient Santander Bank Polska masz do wyboru dwie metody: płatność za zakupy możesz potwierdzić w terminalu sklepowym kodem BLIK (wystarczy go wygenerować, jak przy zakupach online), albo skorzystać z funkcji zbliżeniowej BLIK.

W tym drugim przypadku wystarczy przyłożyć telefon do terminala, w podobny sposób jak przy płatności kartą zbliżeniową. Chcąc korzystać z opcji zbliżeniowej BLIK, musisz najpierw włączyć usługę w aplikacji i zrobisz to w następujący sposób:

  1. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile.
  2. Otwórz menu BLIK i wybierz z listy opcję Płatności zbliżeniowe BLIK.
  3. Kliknij czerwony pasek z napisem Włącz blokadę ekranu.
  4. Na ekranie powinna pojawić się informacja o uruchomieniu płatności zbliżeniowych BLIK. Potwierdź ją, klikając OK.

Od teraz możesz już realizować płatności zbliżeniowe BLIK. Pamiętaj jednak, że do tego niezbędne jest uruchomienie na telefonie funkcji NFC. Ponadto aplikacja Santander mobile powinna być wybrana jako domyślna do płatności zbliżeniowych na telefonie.

Ciąg dalszy artykułu poniżej

Powiązane artykuły

Teraz czas na instrukcję, jak płacić BLIK-iem w Santander Bank Polska zbliżeniowo:

  1. Przy sklepowej kasie poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo.
  2. Odblokuj telefon (np. PIN-em lub odciskiem palca) i zbliż go do terminala.
  3. Zaczekaj na potwierdzenie dokonania płatności – stosowna informacja powinna pojawić się na ekranie terminala oraz w aplikacji na telefonie.

W ten sposób możesz płacić za zakupy nie tylko w polskich sklepach stacjonarnych, ale także za granicą, o ile dany punkt akceptuje karty Mastercard.

Jak zapłacić BLIK-iem na numer telefonu w Santander Bank Polska?

Kolejną przydatną funkcją BLIKa jest możliwość szybkiego przesyłania pieniędzy do innych osób na ich numery telefonu. Taki przelew nie wymaga wpisywania numeru rachunku bankowego odbiorcy i jest realizowany błyskawicznie, ponieważ oparty jest na przelewach natychmiastowych Express Elixir.

Jak zapłacić komuś BLIKIem w Santander Bank Polska na numer telefonu? Oto instrukcja:

  1. Zaloguj się do aplikacji Santander mobile na telefonie.
  2. Kliknij ikonę BLIK.
  3. U góry ekranu wybierz opcję Przelew na telefon.
  4. Z listy kontaktów wybierz osobę, do której chcesz wysłać pieniądze lub wpisz jej numer telefonu w formularzu.
  5. Uzupełnij formularz dodatkowymi informacjami, wpisując m.in. kwotę i tytuł przelewu. Następnie kliknij Wykonaj.

Jednorazowy przelew na telefon BLIK w Santander Bank Polska możesz realizować do kwoty 5000 zł, jeśli odbiorca ma konto w innym banku i do 10 000 zł, jeśli prowadzi rachunek w Santanderze.

Pamiętaj, że
w każdym przypadku odbiorca musi mieć zarejestrowany numer telefonu w systemie BLIK, aby móc odebrać przelew. Również Ty powinieneś zarejestrować swój numer, jeśli chcesz odbierać takie płatności. Zrobisz to w aplikacji Santander mobile, wchodząc kolejno w Ustawienia - Przelew na telefon BLIK - Rejestruj numer.
Wizytówka autora Anna Serafin
Analityk finansowy

Wiesz już, jak płacić BLIKiem w Santander Bank Polska. Pamiętaj, że dodatkowo możesz także używać BLIKa do wypłacania gotówki z bankomatów oznaczonych logo BLIK. W tym celu wystarczy, że wygenerujesz kod BLIK w aplikacji i potem przepiszesz go w bankomacie.

Data opublikowania: 3/20/2023

    Doświadczony doradca finansowy, który z pasją dzieli się wiedzą z zakresu finansów, pomagając innym w podejmowaniu świadomych decyzji finansowych. Jego celem jest wsparcie i edukacja w dziedzinie finansów osobistych oraz inwestycji. Prywatnie interesuje się zagadnieniami z ekonomii oraz nowymi technologiami, śledząc ich wpływ na rynek i codzienne życie.

    Oddaj głos, to dla mnie ważne!
    obrazek
    4.0
    Na podstawie 4 ocen

    Sprawdź podobne artykuły

    Komentarze

    0 komentarzy
    Ekspert