Blokada czasowa karty płatniczej polega na tymczasowym wyłączeniu możliwości jej używania. W Santander Consumer Banku możesz samodzielnie zablokować swoją kartę np. gdy ją zgubisz i będziesz chciał się zabezpieczyć przed jej użyciem przez przypadkowe osoby do czasu jej odnalezienia. Sprawdź, jak zablokować kartę Santander Consumer Banku i jak ją potem odblokować np. w bankowości elektronicznej lub aplikacji.

Jeśli zgubisz swoją kartę z Santander Consumer Banku, powinieneś zabezpieczyć ją przed nieuprawnionym użyciem przez postronne osoby. W tym celu możesz ją albo tymczasowo zablokować, albo trwale zastrzec.
Co to znaczy, że karta jest czasowo zablokowana? Że nie można jej używać np. do płatności bezgotówkowych lub wypłat gotówki w bankomacie, ale tylko przez określony czas – do momentu odblokowania karty. Zastrzeżenie jest natomiast procesem nieodwracalnym, czyli po jego dokonaniu karta jest trwale wyłączona z użytku i aby móc korzystać z plastiku, trzeba wyrobić nową.
Zwróć zatem uwagę, że w poniższym artykule opisujemy wyłącznie blokadę karty w Santander Consumer Banku.
Jak zablokować czasowo kartę w Santander Consumer przez internet?
Santander Consumer Bank wydaje przede wszystkim różnego rodzaju karty kredytowe – zarówno te standardowe, jak i karty ratalne oraz plastiki służące do finansowania zakupów w konkretnych sklepach. Każdą z takich kart możesz zablokować samodzielnie w bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej, a także dzwoniąc na infolinię.
Ustawienie blokady na karcie jest usługą bezpłatną, jednak w czasie jej trwania trzeba płacić za kartę standardowe opłaty wg cennika np. za jej obsługę. Będziesz musiał zatem je regulować, pomimo że Twoja karta będzie przez pewien czas bezużyteczna. Z założenia taka blokada ma bowiem zabezpieczać kartę przed jej nieuprawnionym użyciem tylko przez krótki czas np. na kilka godzin potrzebnych do znalezienia zagubionego plastiku. Jeśli natomiast stracisz kartę bezpowrotnie np. z powodu kradzieży, powinieneś od razu ją zastrzec i wówczas bank przyśle Ci nową.
Poniżej wyjaśniamy, jak zablokować kartę w Santander Consumer Banku przez internet, ponieważ jest to najprostszy sposób na uruchomienie usługi. W dalszej części tekstu dowiesz się, jak to zrobić na infolinii, a także jak odblokować kartę np. po jej odnalezieniu.
Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez bankowość internetową?
Zacznijmy od tego, jak zablokować kartę do banku Santander Consumer w bankowości elektronicznej.
W tym celu wystarczy wykonać następujące kroki:
- Zaloguj się do Bankowości Internetowej Santander Consumer Banku.
- W górnym pasku wybierz zakładkę „Karty kredytowe”.
- Wybierz kartę, którą chcesz czasowo zablokować.
- Kliknij opcję „Zablokuj kartę”.
Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez aplikację?
Blokadę karty możesz też ustanowić w aplikacji bankowej zainstalowanej na telefonie.
Oto instrukcja, jak zablokować kartę w Santander Consumer Banku w bankowości mobilnej:
- Uruchom aplikację mobilną Santander CB na telefonie i się do niej zaloguj.
- Na ekranie wybierz kartę, którą chcesz zablokować.
- Kliknij przycisk „Zablokuj kartę”.
- Po wyświetleniu się komunikatu informującego o usłudze blokady potwierdź dyspozycję zablokowania karty, klikając ponownie kafel „Zablokuj kartę”.
Zobacz również film instruktażowy, który jeszcze lepiej wyjaśni Ci sposób blokowania karty w aplikacji Santander CB:
Blokada karty w Santander Consumer przez infolinię
Klienci Santander Consumer Banku zachęcani są do blokowania kart głównie w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Opcjonalnie mogą jednak zlecić zablokowanie karty także telefonicznie.
Jak zablokować kartę w Santander CB przez telefon? W tym celu należy zadzwonić na numer infolinii banku: 195 00 (jeśli dzwoni się z terenu Polski) lub +48 71 358 99 09 (w przypadku pobyt za granicą), a następnie połączyć się z konsultantem.
Poza godzinami pracy konsultantów można też zgłosić zablokowanie karty poprzez tonowe wybranie odpowiedniej opcji na klawiaturze telefonu i wpisanie za jej pomocą numeru karty lub numeru PESEL.
Czasowa blokada karty w Santanderze Consumer w oddziale
W większości banków można także zablokować kartę podczas wizyty w placówce. W przypadku banku Santander Consumer Banku jest to opcja „awaryjna”, przeznaczona głównie dla osób, które nie wiedzą, jak zablokować kartę Santander samodzielnie np. przez internet lub nie mają takiej możliwości. Mogą się zatem udać do najbliższego oddziału banku Santander CB, aby na miejscu uzyskać wsparcie w zakresie nałożenia czasowej blokady na swojej karcie.
polecają ranking

Jak odblokować kartę Santander Consumer?
Blokada karty w Santander Consumer Banku będzie utrzymywana aż do momentu, dopóki jej nie odwołasz. Jeśli więc ją znajdziesz lub uznasz, że jest już bezpieczna, powinieneś wiedzieć, jak odblokować kartę w Santander CB.
Bank tego nie zrobi automatycznie, nawet jeśli od momentu nałożenia blokady minie dość długi czas (blokada nie wygasa samoistnie). Nie musisz się jednak obawiać, że jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z odwołaniem blokady, karta zostanie przez bank trwale zastrzeżona, jak ma to miejsce w wielu innych instytucjach.
Oto instrukcja, jak odblokować kartę w Santander Consumer Bank:
- w bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej – wystarczy znaleźć zablokowaną kartę w systemie i kliknąć opcję „Odblokuj kartę”,
- przez infolinię – należy zadzwonić pod numer 195 00 i połączyć się z konsultantem,
- w oddziale – w tym celu należy udać się do najbliższej placówki i poprosić o pomoc w odblokowaniu karty pracowników banku.
Czy Santander Consumer może zablokować kartę bez naszej wiedzy?
Blokowanie karty w Santander Consumer Banku to opcja przysługująca nie tylko jej użytkownikowi. Również bank może bowiem zablokować czasowo kartę np. w przypadku trzykrotnego wpisania błędnego numeru PIN w bankomacie lub terminalu płatniczym przy autoryzacji transakcji. W takiej sytuacji kartę można odblokować wyłącznie na infolinii.