Masz konto osobiste lub kartę kredytową w Citi Handlowym? Możesz zatem korzystać z płatności mobilnych BLIK. Poniżej dowiesz się, jak uruchomić usługę w aplikacji mobilnej Citi Mobile, a potem jak płacić BLIKiem w sklepie stacjonarnym i internetowym. Wyjaśnimy Ci również, jak przesyłać znajomym pieniądze na numer telefonu oraz czy można w Citi banku płacić BLIKiem zbliżeniowo.

Dla klientów banku Citi Handlowy BLIK dostępny jest od 2 grudnia 2021 r. Jest to polski system płatności mobilnych, dzięki któremu można za pomocą swojego telefonu płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatów, a także realizować przelewy do znajomych na ich numery telefonu. Płatność BLIKiem zyskuje w Polsce na popularności. Na koniec 2022 r. BLIK miał już 13 mln aktywnych użytkowników, którzy codziennie wykonują nim nawet 4 miliony transakcji.
Jak zacząć korzystać z BLIK-a w Citi Handlowym?
Chcesz wiedzieć, jak płacić BLIK-iem w Citi Handlowym? Za chwilę wszystko Ci wytłumaczymy, ale najpierw dowiedz się, co jest potrzebne, by w ogóle zacząć korzystać z BLIK-a.
Chcąc realizować płatności BLIK w banku Citi, musisz mieć przede wszystkim:
- aktywne konto osobiste lub kartę kredytową Citi,
- zainstalowaną na telefonie najnowszą aplikację mobilną Citi Mobile,
- aktywną usługę Citi Mobile® Token.
BLIK działa w ramach aplikacji mobilnej na telefonie. Nie musisz jednak dodatkowo aktywować w niej usługi BLIK, ponieważ w Citi Mobile „włącza się” ona automatycznie. Będziesz musiał jednak uruchomić samodzielnie niektóre funkcje BLIK-a, co szerzej wyjaśnimy niżej.
W Citi Handlowym z BLIK-a możesz korzystać na wiele sposobów. Poniżej dowiesz się, jak płacić BLIK-iem za zakupy w internecie i w sklepach stacjonarnych, a także jak przelewać znajomym pieniądze na numer telefonu z wykorzystaniem tego systemu.
polecają ranking

Jak zapłacić BLIK-iem przez internet krok po kroku?
Zacznijmy od wyjaśnienia, jak się płaci BLIK-iem za zakupy przez internet w Citi Handlowym. Jest to bardzo proste i polega na wykonaniu następujących kroków:
- Złóż zamówienie w sklepie online i przejdź do płatności. Wybierz płatność BLIK-iem.
- Uruchom aplikację Citi Mobile w telefonie.
- Kliknij ikonę Kod BLIK. Powinien pojawić się 6-cyfrowy numer kodu.
- Kod BLIK wpisz na stronie internetowej, na której dokonujesz płatności za zakupy, a następnie kliknij Zatwierdź. Pamiętaj, że kod jest ważny tylko przez 2 minuty, a więc jeśli nie zdążysz go przepisać w tym czasie, będziesz musiał wygenerować nowy.
- W aplikacji na telefonie zostaniesz poproszony o potwierdzenie transakcji. Najpierw sprawdź wyświetlone szczegóły płatności i jeśli są one prawidłowe, kliknij przycisk Zautoryzuj.
- W celu autoryzowania płatności wpisz na ekranie aplikacji swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.
- Po dokonaniu autoryzacji płatności w aplikacji powinno się wyświetlić potwierdzenie jej realizacji i tutaj już wystarczy kliknąć przycisk Zakończ, aby sfinalizować cały proces.
Wiesz już, jak płacić BLIKiem w Citi Mobile za zakupy internetowe. A jak to robić w sklepach stacjonarnych?
Jak zapłacić BLIKiem zbliżeniowo w Citi Handlowym w sklepie stacjonarnym?
Ogólnie w sklepach stacjonarnych można płacić BLIKiem na dwa sposoby: z wykorzystaniem kodów BLIK do potwierdzania transakcji oraz zbliżeniowo, czyli poprzez przyłożenie telefonu do terminala sklepowego. Niestety ta druga opcja, a więc BLIK zbliżeniowy, nie jest jeszcze dostępna w banku Citi Handlowym.
Zatem jak płacić BLIK-iem w sklepie tradycyjnym za pomocą aplikacji Citi Mobile? Oto instrukcja, jak zrobić to krok po kroku:
- Przy kasie powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIK-iem. W kasie samoobsługowej natomiast wybierz opcję płatności BLIK.
- Uruchom aplikację Citi Mobile na swoim telefonie.
- W głównym panelu wybierz opcję Kod BLIK.
- Wpisz 6-cyfrowy kod BLIK w sklepowym terminalu płatniczym za pomocą klawiatury.
- Sprawdź szczegóły płatności wyświetlone w aplikacji na telefonie.
- Potwierdź transakcję w aplikacji poprzez wpisanie 6-cyfrowego PIN-u Citi Mobile Token.
- Po wyświetleniu się w aplikacji potwierdzenia dokonania płatności kliknij Zakończ.
Płatności zbliżeniowe BLIK oferuje już kilka banków w Polsce, dlatego być może wkrótce będą one dostępne także w banku Citi Handlowy i jak płacić BLIK-iem w aplikacji Citi Mobile tą metodą, dowiesz się choćby ze strony internetowej banku. Na razie, zbliżeniowo możesz płacić np. kartą zbliżeniową, którą otrzymałeś z banku Citi.
Jak zapłacić BLIK-iem na numer telefonu w Citi Handlowym?
W aplikacji Citi Mobile dostępna jest natomiast funkcja płatności BLIKiem na numer telefonu. Dzięki niej możesz szybko przesłać pieniądze znajomemu, bez konieczności żmudnego wypełniania formularza przelewu, a nawet bez znajomości numeru rachunku bankowego odbiorcy.

Jak płacić BLIKiem w Citi Handlowym na numer telefonu? Oto instrukcja, jak to zrobić krok po kroku:
- Uruchom aplikację Citi Mobile na telefonie.
- Kliknij na ekranie głównym opcję Przelewy na telefon BLIK.
- Wybierz z listy kontaktów osobę, do której chcesz przesłać pieniądze lub wpisz numer telefonu odbiorcy ręcznie.
- Wpisz kwotę przelewu oraz opcjonalnie nazwę odbiorcy, a także wskaż rachunek, z którego mają być wysłane środki. Następnie kliknij obrazek ze strzałką.
- Sprawdź szczegóły transakcji i jeśli wszystko się zgadza, kliknij Wyślij.
- Potwierdź przelew, wprowadzając w aplikacji swój 6-cyfrowy Citi Mobile Token PIN.
- Po wyświetleniu się potwierdzenia wysłania przelewu kliknij opcję Zakończ.
Znasz już sposób, jak zapłacić komuś BLIK-iem na numer telefonu. Również Ty możesz przyjmować takie płatności, ale pod warunkiem, że zarejestrujesz swój numer telefonu w systemie. Zrobisz to w aplikacji Citi Mobile – wystarczy wybrać kolejno opcje: Płatności → Ustawienia BLIK. Następnie musisz najpierw kliknąć pole Numer telefonu zarejestrowany w usłudze Przelewy na telefon BLIK, a potem wybrać rachunek w Citi Handlowy, na który chcesz otrzymywać takie płatności.